Władzami SKARŻYSKIEGO UNIWERSYTETU TRZECIEGO WIEKU są:
Walne Zgromadzenie - najwyższa władza SUTW, określa i uchwala kierunki działania stowarzyszenia, oraz plany roczne merytoryczne i budżetowe
Zarząd - jego zadaniem jest realizacja uchwał Walnego Zgromadzenia
Komisja Rewizyjna - kontroluje całokształt działalności merytorycznej i finansowej
Rada Słuchaczy – prowadzi sekcje tematyczne i zgłasza swoje wnioski organizacyjne i programowe do Zarządu SUTW.
Każdy członek zarządu ponosi odpowiedzialność za swoje czynności wynikające z podziału zadań oraz za czynności zarządu jako władzy wykonawczej walnego zgromadzenia członków.
- Do zadań prezesa zarządu należy:
- reprezentowanie stowarzyszenia na zewnątrz,
- kierowanie pracami zarządu,
- przedkładanie walnemu zgromadzeniu członków do akceptacji rocznego sprawozdania z działalności,
- koordynowanie pracy stowarzyszenia,
- zawieranie porozumień o współpracy z organami administracji i władzami innych organizacji.
- Wiceprezesi zastępują prezesa w przypadku jego nieobecności (urlop, choroba lub inne uzasadnione wydarzenie) oraz wykonuje czynności wynikające z podziału zadań.
- Wiceprezes ds. finansowych odpowiada za sprawy finansowe, pozyskiwanie dotacji, grantów krajowych i unijnych, sponsoring oraz:
- przygotowywanie sprawozdań rocznych z finansów stowarzyszenia i prezentowanie go komisji rewizyjnej i walnemu zgromadzeniu członków,
- sporządzaniu umów z osobami prowadzącymi zajęcia oraz wypłacania im wynagrodzenia.
- Wiceprezes ds. Organizacyjnych koordynuje bieżące prace biura i członków, odpowiada: za harmonogram zajęć, dostępność sal, układanie planów oraz:
- analizowanie prawidłowości zapisów w ewidencji członków,
- przygotowywanie sprawozdań rocznych z finansów stowarzyszenia i prezentowanie go komisji rewizyjnej i walnemu zgromadzeniu członków,
- Sekretarz zarządu odpowiada za:
- organizację pracy Zarządu
- realizację przyjętych zadań
- przygotowanie zebrań Zarządu
- prowadzenie dokumentacji z posiedzeń Zarządu.
- Skarbnik zarządu jest odpowiedzialny za:
- prawidłowe prowadzenie spraw finansowych Stowarzyszenia,
- pobieranie składki członkowskiej,
- analizowanie prawidłowości zapisów w ewidencji członków,
- Członkowie zarządu wykonują zadania według podziału dokonanego przez prezesa oraz wynikające ze stosownych przepisów prawnych: ze statutu, uchwał Walnego Zebrania Członków i Zarządu oraz regulaminów.
- Rada słuchaczy: prowadzi i nadzoruje prawidłową realizacją programu Sekcji i Kół Zainteresowań.
- Opiekun sekcji językowej - współpraca z lektorami języka angielskiego, niemieckiego, włoskiego - nadzór nad prawidłowym przebiegiem zajęć,
- Opiekun sekcji informatycznej - współpraca z instruktorami grup komputerowych i sekcji - nadzór nad prawidłowym przebiegiem zajęć,
- Opiekun sekcji aktywizacji ruchowej - współpraca z instruktorami sekcji: gimnastyka, pilates, yoga, aerobik, zumba - nadzór nad prawidłowym przebiegiem zajęć,
- Opiekun sekcji kulturalno-artystycznej – współpraca z instruktorami tańca, plastyki, fotografii, chóru i teatru - nadzór nad prawidłowym przebiegiem zajęć,
- Opiekun sekcji turystyczno-krajoznawczej - organizacja wycieczek i turystyki pieszej i turnusów rehabilitacyjnych: opracowanie rocznego harmonogramu i organizacja wycieczek krajowych i zagranicznych;
- Sekcja redakcyjna – prowadzenie kroniki, strony internetowej, archiwizacja materiałów SUTW,
- Sekcja popularnonaukowa organizowanie wykładów: np. medycznych, z geografii i historii, astronomii i genealogii, zdrowego żywienia itp; nadzór nad prawidłowym przebiegiem zajęć,
Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia przez zarząd.